Dentalmedicenter

Usługi

Endodoncja – leczenie kanałowe

ENDO TEAM

W naszej klinice endodoncja jest jedną z najważniejszych dziedzin stomatologii. W Dental Medicenter masz pewność, że zaopiekują się Tobą najlepsi specjaliści. Trafiasz w dobre, doświadczone ręce, które doskonale wiedzą jak pomóc Ci poprzez leczenie kanałowe.

Nasi lekarze są doświadczonymi specjalistami współpracującymi z wieloma placówkami oraz stomatologami prowadzącymi indywidualne praktyki lekarskie – lecząc pacjentów z tzw. trudnymi przypadkami w leczeniu kanałowym w ramach Endo Team.

Często jesteśmy w stanie uratować zęby wcześniej zakwalifikowane do ekstrakcji. Nie obiecujemy sukcesu, ponieważ każdy organizm jest inny, ale gdy widzimy choćby cień szansy na uratowanie zęba, to zawsze skłaniamy się w kierunku podjęcia próby wyleczenia.

Ogromna wiedza naszych endodontów oraz ich wieloletnie doświadczenie sprawiają, że szanse na uratowanie zęba znacznie wzrastają. Oddając się pod opiekę lekarzy z Endo Team, masz gwarancję, że leczenie zostanie przeprowadzone zgodnie z obecną wiedzą medyczną i z użyciem najskuteczniejszych metod oraz technik. Swoje wysokie kwalifikacje zawdzięczają pasji do swojego zawodu oraz ciągłej chęci rozwoju i poszerzania swojej wiedzy. Są prawdziwymi lekarzami z powołania, którzy stale pracują nad doskonaleniem swoich umiejętności z zakresu endodoncji, dlatego dajemy gwarancję indywidualnego podejścia do każdego przypadku i najwyższej jakości wykonywanych przez nas usług.

LECZENIE POD MIKROSKOPEM

Leczenie endodontyczne pod mikroskopem to najnowocześniejsza metoda oczyszczania kanałów zęba z zainfekowanej przez próchnicę miazgi. Dzięki użyciu doskonałej jakości mikroskopu stomatologicznego możliwe jest leczenie nawet najtrudniejszych przypadków.

W naszej klinice pracujemy na światowej klasy sprzęcie marki Carl Zeiss. Umożliwia on odpowiednie oświetlenie pola zabiegowego i uzyskanie powiększenia, które pozwoli na dokładne uwidocznienie kanałów zęba. Dzięki temu lekarz dentysta może oczyścić i wypełnić kanał zęba najdokładniej jak to możliwe.

Zastosowanie nowoczesnego sprzętu daje możliwość uratowania zębów o zakrzywionych kanałach czy o trudnodostępnym umiejscowieniu – na przykład zębów trzonowych.

W Dental Medicenter dbamy o to, aby leczenie endodontyczne było wykonywane starannie i precyzyjnie. Z tego powodu zawsze przeprowadzamy je z użyciem mikroskopu stomatologicznego. Leczenie kanałowe z użyciem nowoczesnego mikroskopu stomatologicznego daje gwarancję dokładnego pozbycia się próchnicy, co zapobiegnie jej nawrotom i sprawi, że efekty wykonanego leczenia będą długotrwałe.

Tylko dzięki użyciu mikroskopu możemy mieć pewność, że próchnica zostanie dokładnie usunięta. W naszej klinice stosujemy także inne nowoczesne urządzenia, takie jak na przykład endometr, który pomoże lekarzowi ustalić precyzyjnie długość leczonego kanału i sprawi, że przeprowadzone leczenie będzie jeszcze dokładniejsze.

CZAS LECZENIA

W naszej klinice leczenie kanałowe możemy wykonać nawet w trakcie jednej wizyty. Czas trwania takiego leczenia jest zależny od trudności przypadku i czasem może zająć nawet kilka godzin.

Dzięki leczeniu kanałowemu, które zostało od początku do końca wykonane na jednej wizycie, możesz mieć pewność, że ząb został prawidłowo wyleczony. W przypadku takiego leczenia ryzyko reinfekcji jest zmniejszone do minimum, ponieważ bakterie próchnicowe są całkowicie usuwane i nie mają możliwości ponownie się namnożyć.

Jeśli mamy do czynienia z prostszym przypadkiem, jesteśmy w stanie wykonać leczenie kanałowe nawet w 1,5 godziny, poprzedzając je precyzyjną diagnostyką taka jak Tomografia komputerowa 3D.

DIAGNOSTYKA

Leczenie kanałowe rozpoczynamy od zdjęć RTG. Nowoczesna, cyfrowa diagnostyka radiologiczna jest podstawą postawienia właściwej diagnozy.

Każdy spośród naszych gabinetów wyposażony jest w nowoczesny system radiografii cyfrowej, dzięki czemu w ciągu kilku sekund otrzymujemy wynik badania RTG na monitorze komputera i możemy podjąć właściwą decyzję dotyczącą leczenia. W szczególnie skomplikowanych przypadkach wykonujemy zdjęcia Tomografii komputerowej 3D, które dają nam najlepszy, bo trójwymiarowy obraz leczonych zębów.

Stosujemy wyłącznie narzędzia najwyższej klasy renomowanych firm. Korzystanie z markowych, precyzyjnych narzędzi do opracowywania kanałów korzeniowych pozwala nam pracować sprawniej, dokładniej oraz bezpieczniej. Staramy się minimalizować ryzyko powikłań, pracując wyłącznie na sprawdzonych instrumentach najlepszych, uznanych marek.

PRZEBIEG LECZENIA

Leczenie kanałowe przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym i jest praktycznie bezbolesne. Zabieg polega na usunięciu chorej miazgi zęba za pomocą precyzyjnych pilników oraz zastąpienie jej „sztucznym” wypełnieniem w postaci gutaperki.

Podczas opracowywania kanały zębowe przepłukiwane są różnymi preparatami chemicznymi w celu usunięcia bakterii. Po ich opracowaniu oraz poszerzeniu wypełniane są gutaperką, oraz uszczelniane. Końcowym etapem jest założenie wypełnienia w koronie zęba. Czasami (przy znacznym osłabieniu korony) niezbędne jest wzmocnienie zęba za pomocą wkładów z włókna szklanego najnowszej generacji.

Leczenie poprzedzone jest wykonaniem zdjęcia RTG, są one także niezbędne w trakcie jego trwania, by móc ocenić poszczególne etapy.

POTRZEBA LECZENIA

Potrzeba leczenia kanałowego pojawia się, gdy dochodzi do zapalenia miazgi zęba, która odpowiada za jego procesy życiowe.

Do zapalenia miazgi dochodzi najczęściej w konsekwencji głębokich zmian próchnicowych w zębie, gdy próchnica nie jest ograniczona jedynie do szkliwa i zębiny, a sięga już głębiej – do jego miękkiej tkanki, czyli miazgi. Zdarza się także, że do zmian wewnątrz zęba dochodzi z powodu „napierania” na jego korzeń przez ząb sąsiedni – zazwyczaj dotyczy to zębów ósmych, rzadziej z powodu jego złamania czy pęknięcia.

DLACZEGO WARTO

Leczenie endodontyczne jest często jedynym sposobem na uratowanie zęba. Jeśli takie leczenie nie zostanie wykonane odpowiednio wcześnie, konieczna będzie ekstrakcja zęba, ponieważ jego obecność w jamie ustnej będzie niosła za sobą ból i ryzyko poważnych powikłań.

Warto podjąć się leczenia kanałowego, ponieważ ząb naturalny jest zawsze lepszy od każdego uzupełnienia protetycznego. Lepiej zadbać o to, aby zachować nasze zęby w najlepszym zdrowiu jak najdłużej, ponieważ gdy konieczne stanie się ich usunięcie, jedyną alternatywą będzie uzupełnienie protetyczne lub wykonanie implantu. Te procedury wiążą się oczywiście z dodatkowymi kosztami i czasem.

W naszej klinice podejmujemy się ratowania nawet najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych przypadków. Często udaje nam się z powodzeniem wyleczyć ząb, który został wcześniej skazany na usunięcie. Oferujemy kompleksowe leczenie endodontyczne, dając szansę na uratowanie Twojego zęba.

MASTER ENDODONCJI

Pracująca w naszej klinice lek. stom. Justyna Trzcińska postawiła na swoją edukację w ramach prestiżowych studiów Master in Endodontics na Międzynarodowym Uniwersytecie Katalońskim w Barcelonie